Friday, October 30, 2009

Bersama Selamanya..

Tik..Tik..Tik..Tik..masa berlalu begitu pantas. begitu cepat berlalu.tanpa menunggu kita.tak sangka kini aku bersamanya dan bakal melangkah ke alam yang amat indah dan alam yang diangan-angankan oleh setiap insan yang bercinta..teringat semasa awal perkenalan kami, aku dan dia bermula sebagai seorang kawan biasa..namun dalam hatiku kuat mengatakan bahawa dia adalah milikku. mungkin aku hanya bermimpi di siang hari. dia sudah berpunya. aku cuba memahami situasi..dalam hati aku hanya Tuhan saja yang tahu."assalamualaikum"..seperti ku kenal suara ini tapi di mana ya?? desus hatiku. tanpaku sedari...." waalaikum salam..walsya kan? entah kenapa hatiku berlagu riang..tersenyum lebar aku seolah-olah ada sinar mentari menerangi duniaku..memang benar sangkaan aku..aku memang bijak mengenalpasti suara orang..hehe..ketawa kecil aku akhirnya!detik demi detik aku menantikan satu kata keramat yang terucap dari lubuk hatinya.."nea..i love u"..bagai guruh berdentum di langit, bagai halilintar menyambar seluruh tubuhku..menitis mutiara jernih dari kelopak mataku, terharu dengan kalimah yang diucapkan."i love u 2"..itulah kata-kata terakhir yang mampu terucap dari bibirku..tahun demi tahun hubungan aku dan dia berjalan dengan lancar walaupun banyak cabaran dan dugaan yang mendatangi..ibarat ombak memukul pantai..namun dengan sabar dan tabah akhirnya semua dugaan dapat diharungi walaupun aku dan dia tinggal berjauhan..tiba hari yang di nanti setelah selesai diijab kabulkan aku sah menjadi permaisuri hati walsya seorang lelaki yang sangat aku cintai dan sayangi..syukur aku kehadrat Illahi dengan kehendaknya dia menjadi teman hidupku.."sayang..abang bersyukur kita disatukan bersama,abang akan buat yang terbaik untuk kita,sayang..terima kasih kerana sudi menerima insan yang serba kekurangan ini dalam hidupmu.."abang..nea redha dengan ketentuan tuhan, nea bahagia kita dapat bersama kerana apa yang nea doakan dan impikan terlaksana jua, Alhamduliilah"..aku mengukir senyum dan merenung wajah insan yang bergelar suamiku kini..terpancar sinar kebahagiaan di wajahnya.."dady..mummy....! cepatla iman dah lambat ni.."

TAMAT...

No comments:

Post a Comment